25 Aralık 2007 Salı

Yolsuzluk ve Yoksulluk – İlyas Yılmazer – Deprem Gerçeği

24 – 12 – 2007 tarihli programda İlyas hocamız deprem olgusuyla ilgili çarpıcı olguları masaya yatırdı ve bir kez daha ezber bozdu:

Deprem sadece ovalarda, tarım alanlarında yıkar. Sıvılaşma, yani toprağın bulamaç haline gelmesi sadece toprakta olur. (Bunu pirinç taşlama örneği çok güzel vermektedir: Sallanan torbada taşlar aşağı çöker, yukarıda pirinçler kalır.)

Kobe depremi bizim Kocaeli depreminden yüz kat daha ufak bir depremdi. Ancak, viyadükler, otoyolları ve binaları ne kadar sağlam yapılırsa yapılsın büyük bir zarara ve yedi bin ölüye yol açtı. Çünkü ovanın üstüne yapılmıştı ve neden malzemeden çalan müteahhitler falan değildi. (Mexico City de öyle olduğu için şehir dağ eteklerine taşındı) Bu olaylar deprem değil bina öldürür safsatasını ortadan kaldırmaktadır.

Ovalarımız, Anadolu’nun nefes almasını sağlayan akciğerleri hunharca yapılaşmaya açılmıştır.

Ovadan otoyol geçirdiniz mi, yüzyıllardır akıllıca dağ eteklerine kurulmuş yerleşim birimleri de yavaş yavaş o tarafa doğru inmeye başlar. Bolu’dan geçen Ankara yolu 230 kilometre fay hattının yakınından gitmekte ve ayrıca tarıma elverişli bölgeleri de yok etmektedir. (Bundan başka, barajların da altından geçtiği için suyu da zehirlemektedir.)

Düzce saman pazarı olarak kurulmuş, şehir oraya indiği için 4 kez yıkılmıştır.

Dalaman ovası Unakıtan tarafından imara açılmıştır. Bursa ve İnegöl ovaları da sıradadır.

Mimar Sinan’ın 1560 yılında yaptığı Selimiye camisi Edirne’de Sarıbayır tepesindedir. Yıkılmamıştır. Ancak on yıl sonra ovaya yaptığı cami, oraya gömülmüştür.

Prof. İlyas Yılmazer Van’da yaptığı çalışmalarla şehir yerleşimini dağ eteğine kaydırmış ve Hakkari depremi sırasında tek bir bina yıkılmamış, buna mukabil 100 kilometre daha ötedeki yerleşim birimleri yerle bir olmuştur. Olayın kerpiç evlerle de ilgisi yoktur. Karadeniz’de, değirmen taşları üstünde duran selenderler bile yamaçta olduğu için yıkılmamaktadır.

İlyas Yılmazer ile ilgili diğer yazılara ulaşmak için tıklayın.


3 yorum:

Adsız dedi ki...

İlyas YILMAZER gibi çok değerli bilim adamlarının kıymetini bilme-diğimiz için kahroluyorum.24.Kanal-türk 25.de tekrarı ve 26.da Avrasya prğ.da hayretler içinde dinledim.Çevremi arayıp izlemeleri-ni sağladım.Bu kanallarımız, böyle bilim insanlarımız olmasa;hayat da-marlarımız kopmuş demektir.Böyle
insanları ben ATATÜRK gibi görüyo-rum.Bu insanların kelleleri koltuk-ta yaşıyorlardır herhalde. Çok da-ha büyük kitlelere nasıl ulaşır bu bilim insanımız diye düşünüp duru-yorum.Belediyeler söyleşiler yapı-yor.Davet edilse de insanlarımız bir uyansa,oynanan oyunları bir bilse.Ülkesini seven bizler nasıl İlyas beyi destekleriz,ne yapabili-riz? Benim gibi yorum bırakanlara lütfen görev verilsin.Kendisini gönülden destekliyorum yolu açık olsun Allah onu bu şer odaklarından korusun.Karşıyaka-İZMİR

Adsız dedi ki...

kardeşime harfi harfine katılıyorum.dediği gibi bişiler yapmamız lazım ama sadece şehir bırakmış kendisine ulaşabileceğimiz bi adres varmı acaba site tasarımcısından bu konuda yardım istiyorum

Unknown dedi ki...

Sayin YILMAZER hocamizi gonulden destekliyorum. Ulkemizde onun gibi helal olsun diyebilecegimiz kac tane aydinimiz kaldiki? Ben kendi forum siteme Hocamin katilmis oldugu tv programlarinin video goruntulerini yerlestirdim ve yapabilecegim herseyi yapmaya hazirim.

http://www.hitboard.org/duyarli-vatandas-alani/170-ilyas-yilmazeri-bir-anlayabilsek.html#post490