8 Aralık 2007 Cumartesi

Reklam Adamcıkları

Mazhar Alanson’un yine bir reklamda kendi şarkısını “Sakıncasız internet, bilmemne internet,” diye reklam jingle’ına çevirdiğini görünce önce bir kafamı kaşıdım, sonra bir cık cık ettim, en sonunda da “yakışıyor mu be!” diye bitirdim bu ritüeli. Ülkemizde ünlüler ne de kolay yapıtlarını, kişiliklerini, müziklerini, sözlerini, mimiklerini; reklam denen düzenbazlığın, marka ekseninde şekillenen felsefik ve etik yoksunluğun emrine amade ediyor. Topluma mal olmuş kişiliklerin, hayran kitlelerini siktiriboktan bir şeye yönlendirmeleri paranın gücüyle mi açıklanacak, yoksa ekranda görünme sevgisiyle mi? Ya da gerçekten masum gibi mi geliyor onlara, alet oldukları büyük sahtekarlık. Soruyorum.

Hiç yorum yok: