1 Ağustos 2007 Çarşamba

Kazanma Hırsı

Al Pacino’nun Kazanma Hırsı (Oliver Stone) filminde Amerikan Futbolu final maçı öncesi bir antrenör olarak takım oyuncularına yaptığı muhteşem konuşma:

"Profesyonel hayatımızın en büyük mücadelesine üç dakika kaldı. Ya takım olarak var olacağız ya da parçalanacağız. Beyler; şu anda bir cehennemin tam içindeyiz. Ya burada kalıp canımızın çıkmasına razı olacağız ya da tekrar ışığa ulaşmak için savaşacağız. Yavaş yavaş da olsa buradan çıkabiliriz. Bunu sizin için ben yapamam. Çünkü bu iş için fazla yaşlıyım. Ben orta yaşlı bir adamın verebileceği bütün yanlış kararları çoktan verdim. Tüm paramı saçıp savurdum, beni seven herkesin benden kaçmasına neden oldum. Ve artık, aynada gördüğüm yüze ben bile tahammül edemiyorum. Bilirsiniz, yaşlandıkça insandan bir şeyler eksilmeye başlar. Bu hayatın bir parçasıdır. Ancak bunu sadece bir şeyleri kaybedince öğrenirsiniz. Hayatın santimlerden ibaret bir oyun olduğunun farkına varırsınız. Futbol da öyledir. Çünkü iki oyunda da hata payı çok düşüktür. Biraz erken ya da geç atılan adım başaramamanıza neden olur. Yarım saniye yavaş kalır ya da aceleci olursanız yakalayamazsınız. Santimler önemlidir. Bu takımda biz bu santimler için savaşırız. Bu takımda biz kendimizi ve etrafımızdaki herkesi santimler için paralarız. O santime ulaşmak için kazıyarak yol açarız. Çünkü biliriz ki bütün bu santimler üst üste koyduğumuzda kazanmakla kaybetmek, yaşamakla ölmek arasındaki o kahrolası farkı yaratacaktır. Size şunu söyleyebilirim. Her savaşta o santimi aşan kişi, ölmeyi göze alan kişi olmuştur. Hala yaşayabiliyorsam bu o santim için savaşmayı ve ölmeyi göze aldığım içindir. Şu an bunu yapmanızı ben söyleyemem. Yanınızda duran arkadaşınıza bakın... Gözlerinin içine. O santim için sizinle birlikte savaşacak birini göreceksiniz. Kendini takım için feda edecek birini; çünkü o da biliyor ki gerektiğinde siz de aynısını onun için yapacaksınız. Takım dediğimiz budur beyler. Bizler ya takım olarak var oluruz ya da bireyler olarak yitip gideriz."

Hiç yorum yok: