24 Aralık 2008 Çarşamba

Politik Güç - Eduardo Galeano

VATANI EVE AŞKTAN GÖTÜRÜYORLAR!
Altmış yıl önce, Arjantinli yazar Roberto Arlt siyasi kariyer yapmak isteyenlere şunları tavsiye ediyordu:
- Açıkça ilan edin: "Çaldım, daha çok çalma arzusundayım" Arjantin topraklarını son karışına kadar mahvedeceğinize söz verin, Kongre'yi satacağınaza ve Adalet Sarayı'na bir manastır kuracağınıza. Konuşmalarınızda şöyle deyin: "Çalmak kolay değildir, baylar. Sinik olmak gerekir ve ben öyleyim. Hain olmak gerekir ve ben ööyleyim."
Arlt'a göre başarının kesin formülü buydu, çünkü bütün utanmazlar dürüstlükten bahsediyordu ve inasnalar yalanlardan bıkmıştı. Brezilyalı politikacı Adhemar De Barros, ülkenin en zengin eyaleti Sao Paulo'nun seçmenlerinin sevgisini "Rouba mas faz" sloganıyla kazandı. 'Çalıyor ama iş de bitiriyor' Tam tersine Arjantin'de adaylar Arlt'ın tavsiyesine hiçbir zaman rağbet etmedi ve bugün hâlâ çalacağını ilan etme ya da yüksek sesle çaldığını kabul etme cesaretini gösterecek bir politikacıyla karşılaşmak imkânsız. "Kendim için çaldım, kendime iyi bir hayat sunmak için çaldım," diye itirafta bulunacak tek bir talancı yoktur. Eğer bilinci yerindeyse ve vicdanı varsa, hırsız en iyi ihtimalle şöyle söyleyecektir: "Partim için yaptım, halkım için, vatanım için." Bazı politikacıların vatanı evlerine götürmelerinin nedeni vatana duydukları büyük aşktır.

Hiç yorum yok: