10 Ekim 2008 Cuma

Faşo Anarşist – Salvador Dali

Ben Dali’yi sevmem. Yalancı, sahte deli. Kralcı, Frankocu, ama bu konuda da yalan söylüyor olabilir. Büyük provokatör. Skandalları da hep aşırı sağcı, kralcı tavırdan yana kullandı. Solcu gibi olmadı hiç. Anarşist aslında ama faşist. Marksist ya da komünist anarşistler olduğu gibi, anarşist faşistler de var. O da biraz faşo bir anarşist, ama o konuda da yalancı.
İstediği kadar yalan olsun, provokasyon yapsın, insan çok iyi bir sanatçı ya da ressamsa duyarsız kalamaz etrafına. Söylediklerine inanmasa bile, aksi olsun diye söylese bile yine kötü, daha da kötü.
İstanbul’daki sergi de insanlarımızın, büyük halk kitlelerinin resme, sanata iligi duymasını sağlayabileceği için önemli. Çünkü basit. Böyle bir sergi Picasso’dan sonra iyi. Ne de olsa konusuna giriliyor, dili resim dili değil, görsel bir dil değil. Dali’nin resminin fotoğrafı daha iyiymiş gibi görünür.
Bu tip ressamların orijinal resimleri daha kötü olur. Dali’nin orijinal resimlerini, Paris’e gittiğimde müzede gördüm. Ayak şeklinde bir bot resmi vardı, güzeldi. Pentür olarak kötü bir ressam; boyası iyi değil, piktüral olarak zayıf. Bir illüstratör aslında, yaptıklarını karikatür ya da tasarım eskizi olarak gösterse kâfi. Mesela saatlerin erimesi bir fikir ama o kadar süsleyip püslemek gereksiz. Çok abartılı biçimde formları uzatır, benim hiç hoşuma gitmez öyle şeyler. Bu açından bakıldığında konseptüelcilerin öncülerinden sayılabilir. Performansçıların da öncülerinden, çünkü bütün hayatı performans. Böylelikle bir şeyleri deşmiş de oldu aslında. Ama mesela 1971’de televizyonda elini cüzdanına götürerek, “İşte benim tanrım, ruhum burada,” demişti. Yani bugünkü paraya tapanların da öncüsü. Zaten Andre Breton, onu çok reklam yapıyor ve gerçeküstü kurallara uymuyor diye gerçeküstücü gruptan kovmuştu…
(KOMET)

(Roll'dan alınmıştır)

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Yahu kardeşim bu adam dünyaca ünlü sanatçı bir akımın temsilcisi...yok ne olduğu belli değilmiş,yakından bakıca penturu kötüymüş(Penturun anlamına bakacak olursak bu eleştirinin nekadar anlamsız olduğunuz göreceksiniz tabi..Pentur_resim sanatında boyanın, boyamanın ve fırça izlerinin ön plana çıktığı bir yaklaşım olarak geçmektedir.yani bu eleştiriyi Van Gogh'a yapabilirsiniz tarz olarak ama bu adamın tarzı bu yönde değil vurgulanmak istenen başka birşey...),dili resim dili değilmiş,eskiz gösterse kafiymiş,parayı severmiş bilmemne bilmemne...kişisel olarak adamı sevmeye bilirsin ama ortaya koydukları senin tarzına uymuyorsa veya bu tarz hoşuna gitmiyorsa adamın çizdiklerini karalamanında bir mantığı yok...bu aynen dini resimleri sevmiyorum diye michelangelo yapıtlarına bok atmak gibi birşey geliyor bana...neyse daha söylenecek çok söz var ama burada bitiriyorum...Bu önemli yapıtları ülkemize getiren insanlarada ayrıca teşekkürlerimi sunuyorum...

Çağan Dikenelli dedi ki...

Gamlı bey, sizin bu işten çıkarınız ne?
Paragöz, faşist, şovşak, ilk medya maymunu olma sıfatını gururla taşıyan, bu sanatı bakkal mantığına indirgeyen karaktersiz adama Komet çıkmış gerekenleri söylemiş.
Size nooluyor?
Amacınız ne?
Yoksa demokrat falan mısınız?

Adsız dedi ki...

çıkarlarım
1. sergiye girerken oluşan kuyruklarda yer satarak geçimimi sağlıyorum.
2.ah bana bişeyler oluyor...
3.amacım ortalığı karıştırıp oluşacak kaosta parsayı götürmek
4.liboş demokratın önde gideniyim ayrıca soros hayranıyım.en büyük hedefim ise taraf,vakit ve zaman gibi saygın gazetelerde köşe yazıları yazmak...

Çağan Dikenelli dedi ki...

Sayın Gamlı,
Bir numaralı çıkarınızda mafya tarafından götünüze ve ayak bileğinize kurşun sıkılması
iki numaralı çıkarınızda size bir şey olunca başkalarına da bir şeyler oluvermesi
üç numaralı çıkarınızda oluşacak kaosta tüm kaosun beyninizde yaşanması
dört numaralı çıkarınızda ise fazla talepten beş yüz yıl kadar kuyruk beklenmesi
gibi tehlikelerle karşılaşabilirsiniz. Sizi uyarmak isterim.
Ayrıyeten Salvador Dali'ye bir Komet'e de iki. Biz niye gidip Asmalı'da iki bira içip bal gibi bir sohbete dalmıyoruz anlamıyorum...
Siz de anlamıyorsanız 90090011 numaralı telefona "Anlamadım bu nasıl iştir, bana yönümü gösteren çiştir," şeklinde bir mesaj yazın. Ben ne demek istediğinizi anlarım.
Saygılar efendim...