12 Şubat 2010 Cuma

Tekel İşçilerinin Ağzından

Bitlis Çadırı - Can Yenisöz - Açılım Burada
"Önce bir zemin oluşturulmamsı lazım, İşsizlik ve sosyoekonomik şartları ülkenin diğer bölgeleriyle orantılı duruma getirin önce. Bakın ben işimi kaybetmemek için Ankara'ya geldim, başkaları nereye gidiyor görüyorsunuz işte. 25-30 yıldır dağı tercih ediyor. Bunu görmeyen ancak kör olabilir...
Direniş boyunca farklı illerden gelen işçilerle ilişkilerinde yaşanan değişimi konuşuyoruz. Biz artık Horon oynuyoruz. Trabzonlu arkadaşlar da şemmamme oynuyor. Biz bütün illerin ismini yazdık ve 'açılım burada' dedik. Halkların birbirleriyle problemi yok. 57 gündür burada ekmeğimizi bölüşüyoruz. Bu hükümetin yapacağı hiçbir kışkırtma bizi birbirimizden ayıramaz..."

Antakya Çadırı - Mithat - Bak Bizimkiler!
"Başbakan marjinal gruplar dedi, şimdi PKK'li olduğumuzu söylüyor. Biz iki aydır buradayız, içimzde varsa buyurun diyorum ben. Bütün sokaklar çevrilmiş, içimizde bir sürü polis var, evet içimizde marjinal polisler var. Bu hükümet her şeyi satıyor, bizim neyimiz kaldı, bir emeğimiz kaldı, bir de onurumuz. Bunu teslim etmeyeceğiz. Haklarımızı alana kadar buradayız. Neymiş, polis saldıracakmış, saldırısın. Marjinal miyiz? Hepimiz marjinaliz. Burada Halkevleri var, TKP'liler var, ÖDP'liler var. Daha önce AKP'ye oy vermiş olan işçi arkadaşlar, ilk gelidğimizde bu insanları görünce bana gelip, Mithat bak seninkiler geldi, diyordu. Onuncu günden sonra ne oldu? Bak bizimkiler geldi, oldu...."

İstanbul Cevizli Çadırı - Songül - İşçi Devlet Parası Yemez Alınteriyle Para Kazanır
"Biz özlük haklarımızı istiyoruz. 4Cyi istemiyoruz. Nedir 4C? 4C'de hastalanamazsınız, sendikal hakkınız yok, tazminat hakkınız yok, annelik, süt hakkınız yok, sözleşme yok, hiçbir şey yok. en az 4 en fazla 10 ay beni çalıştıracak, istediği her işi yaptıracak. İstemezse 6 ay sonra bana "Sana ihtiyacım yok, git" diyecek. Ücret ortalama asgari ücrete denk gelecek. Ben 22 yıllık işçiyim ve kenid hakkımı istiyorum. 1 Şubat'ta bütün haklaım elimden alındı, bunun için buradayım. Bir 50 gün, 100 gün neyse, o haklarımı alıp cebime koymadan hiçbir yere gitmeyeceğim. Size devletin parasını yedirmem, diyor Erdoğan. Ben çalışıp kazanacağım o parayı. Hangi işçi oturarak para kazandı bugüne kadar? Biz alışık değiliz, alın terimizi satıyoruz..."

Amasya Çadırı - Kışkırtan Başbakan Başkası Değil
"Kürt burada, Alevi burada, Sünni burada, Lazı burada, Çerkezi burada,. Arkadaşım Alevi, ben Sünni, öbürü Laz. Açılımı kime yapıyor? İş olunca açılım olur. İşi olan insan niye çıksın sokağa?
Bizi marjinal gruplar değil Başbakan kışkırtıyor. Başka kışkırtan yok! Ne solcular ne başkası. Akşamları buraya adam yolluyor, burada işçi yok dedirtiyor. Bizi kışkırtan Başbakan..."

Hiç yorum yok: