5 Ekim 2010 Salı

Telin Üstündeki Bir Kuş Gibi


Telin üstünde bir kuş gibi,
bir geceyarısı korosunda sarhoş gibi
özgür olmaya çalıştım kendi yolumda.
Bir çengelin üstünde solucan gibi,
eski moda bir kitaptan bir şövalye gibi
sana sakladım bütün kurdelelerimi.
Eğer olduysam düşmanca,
umarım geçip gidebilirsin onu kıl payı.
Eğer olduysam uydurma
umarım bilirsin o hiçbir şekilde sana değildi.
Ölü doğmuş bir bebek gibi,
boynuzlu bir hayvan gibi
yırttım bana el uzatan herkesin elini.
Fakat yemin ederim bu şarkıyla
ve bakarak yanlış yapmış olduğum herşeye
onların hepsini geri ödeyeceğim sana.
Gördüm tahtadan koltuk değneğinin üstüne dayanan bir dilenci,
o bana, “Çok fazla istememelisin,” dedi.
Ve güzel bir kadın gördüm yaslanan onun karartılmış kapısına,
o bağırdı bana, “ Hey, niçin istemezsin sen daha fazla?”
Telin üstünde bir kuş gibi,
bir geceyarısı korosunda sarhoş gibi
özgür olmaya çalıştım kendi yolumda.

TELİN ÜSTÜNDEKİ KUŞ
Leonard Cohen (1934- )

Çeviren: Vehbi Taşar

Hiç yorum yok: