4 Şubat 2010 Perşembe

Düşman değildir gökyüzü. Arkadaşımızdır alınyazımız.

Ben Okri: Umobo kökenli romancı, şair, öykü yazarı. 15 mart 1959'da Nijerya'nın orta kısmında yer alan Minna kentinde doğdu.

GELECEĞİN KIYISINDA
(Şiirden seçilmiş bir bölüm)
....
Çöp tepeciklerinden doğduk biz
Karşılaştık göğün manzarasıyla
Isınmış dans ediyorken hava.

Alevler içindeki kentin
Görüntüsüyle geriye sardık
Kumsallardaki infaz günlerini
Tuzlar akıyordu alnımızdan

Tökezliyor her yerde hileli seçimlerin kurbanları
Aç yollarda yekpare kazalr
Azınlık politikalarının bitimsiz ağı
İktidar düşleri, ateşli esintiler.

Geleceği kavrayan insanoğlundan
Dikilmiş bir haritaydı uluslar,
Tarihin sümüğünden akan
Bir moda oldu...
....

BİR AFRİKA AĞITI

Tanrının yarattığı mucizeleriz biz
Tatmak içn Zamanın acı meyvesini
Değerli kişileriz.
Acımız dönüşecek bir gün
Yeryüzünün harikalarına.

Beni yakan şeyler var şu anda
Sararıp soluyorlar mutlu olunca ben.
Farkında mısın acımızın hikmetinin?
Farkında mısın katlanıyoruz yoksulluğa
Şarkılar söyleyebiliyoruz, düşleyebiliyoruz güzel şeyleri

Farkında mısın hiç lanet okumuyoruz havaya ılık olduğunda
Lanet okumuyoruz meyvelere tatlıyken,
Ya da sular üzerinde kibarca seken ışıklara?
Şükrediyoruz koşullarımıza acılar içinde bile
Şükrediyoruz sessizce.

Bu yüzden müziğimiz bu kadar etkili
Sinmiş esintilere.
Gizemli mucizler vardır iş başında
Sadece Zaman'ın yarattığı
Ben de duydum ölülerin şarkılar söylediğini.

Diyorlar ki bana
İyidir bu yaşam
Usul usul yaşa onu
Heyecanla, umutla birlikte her zaman.
Hayranlık var bu dünyada.

Şaşırtıcılık var
Görünmeyen yaratıkların kımıldattığı her şeyde.
Şarkılarla doludur okyanus.
Düşman değildir gökyüzü.
Arkadaşımızdır alınyazımız.

VE BENİ TERKETMEN GEREKSİRSE

Ve beni terk etmen gerekirse
Söylerim
Cassandra'nın(*)
Gölgesinin
Gözlerimden
Geçtiğini
Söylerim
Kuyruk acısı içindeki yıldızların
Sadece gökyüzünü yaktığını
Uzatmak için azabımı
Söylerim kıyılarda kırıldıklarını
Dalgaların
Tuzlu acılar taşısınlar diye
Yüzüme
Çünkü yeniden bağlanıyorsun bana
Tüm ışıklarıyla gökyüzünün
Dalgaların tuzuyla
Boş söylencelerle
Sen gidince
Düş göremeyecek kadar karanlık olacak akşam
Sabah çok parlak

Cassandra: Geleceği görme yetisi olan, ama doğru söylediğine inanılmayan mitolojik karakter. İleri sürüldüğünde başkaları tarafından inanılmayan, sonrasında gerçekleşerek insanları şaşırtan kötü olayalra psikoloji literatüründe "Cassandra Sendromu" denmektedir.

Hiç yorum yok: