11 Aralık 2008 Perşembe

Miguel D'Ors - Şiirler

1) Ömrün Takvimi
Yağmurun ismidir pazartesi
bu derece kötü niyetli gelirken
yaşama benzeyen yaşam

Salıları uzaktan trenler geçer
asla binmediğimiz

Çarşamba perşembedir, cumadır ve hiçtir.

Cumartesi söz verir, pazar sözü tutmaz
sonra buraya yeniden gelir -belki de yeniden bile değil
hep aynı -yağmuru pazartesinin.

2) Sır'dan
Kimim ben?

-Sır'ın bu fasılası
senin için kopardığım yakıcı gülle
elimde sana uzanan gölgeli gül arasında

3) Kusur Yolu
Gençken
tahammül edilmez kibirli biriydim.
"Bunun sonu kötü" dedi bir gün bana ayna
"çekidüzen vermelisin kendine"
birkaç hafta sonra daha az kibirliydim.
birkaç ay sonra artık kibirli değildim.
Bir sene sonra alçakgönüllü bir adamdım.
Çok alçakgönüllü.
Çok çok alçakgönüllü.
Tanıdığım en alçakgönüllü adamlardan biri.
Yani
tahammül edilmez bir kibirli ihtiyar.

MEKTUP
Sana, ki her zaman habersiz olacaksın,
sana, kimbilri nereye gelmiştin
ben tam da oradan ayrılmışken
ve kimbilir hangi treni kaçırdın, oysa seni
benim yaşamımın merkezine getirecekti,
bir parkta, bir banktaydın belki,
Verlaine'in yaprakları arasında
dolaşmak istemediğim bir gün, tam da o gün
sana
hiç görmediğim bakşının gücü için,
tanımadığım bu yürek için, bir eylül sahili gibi,
sana, beni sana aşık olmaya zorlayacak her şey
için,
sana, hiçbir zaman bana âşık olmayacak olan,
şimdi ağlıyor olabilirsin
bir otel odasının soğuk ışığında
ya da British Museum'dasın çocuklarınla
ya da beklenmedik bir yerden gökkuşağını gördün
ona bakıyorsun kimbilir
belki de beni düşünüyorsun ben olduğumu
bilmeden,
sana, geride kalana, her zaman şartlara bağlanan,
kayıp olana
sana, nerede olursan ol, sana
bu şiir.

Miguel D'Ors:1946, Santiago de Compostela doğumlu. Granda Üniversitesi'nde İspanyol Dili ve Edebiyatı profesörü. Araştırmacı olarak özellikle çağdaş İspanyol şiiri üzerine bir çok kitabı ve makalesi var. 1987 Ulusal Eleştiri Ödülü'nün sahibi.

(Cevat Çapan ustaya, Şiir Atlası gibi değerli bir köşeyi yıllardır canlı tutup, bize bu güzel insanların derin sularında gezme olanağı sunduğu için sonsuz teşekkürler.)

Hiç yorum yok: