9 Mart 2012 Cuma

Tatyana Aleksandrovna Bek

SAÇIMI SALT RÜZGARLAR OKŞAMAKTADIR (Cevat Çapan'ın çevirisiyle)

Arka avlular hep cezbeder beni

Bir de unutulmuş çöp yığınları.

Orda kabuk, temsil eder ekmeği,

Turnaları ise ' leş kargaları

Sokaklar ki,

eğri büğrü her biri

Ve ormanlar

komik şekilde seyrek,

Ve suratlar

sanki doğuştan kirli,

Ve tüm sandalyeler ' aksayan leylek.

Ah, nasıl isterim, bari bir kezcik

Eksikleri güzelliğe çevirmek

Gerçek o ki, her mükemmel güzellik

Bensiz de olacak ta sonsuza dek.

Akraba hasreti

Bir çocukken ben,

Sürekli gözlerden uzak dururdum

Ve sık sık, güzel bir yalanla biten,

Çirkin ördek masalını okurdum.

Epey çirkin buluyordum kendimi'

Ama biraz haksızmışım galiba.

En kaba yele de müthiş değil mi

Koşan bir genç tayı andırdığında.

Ben kendi zarımı sevmedim asla!

Her ne yandan baksan

Hep aynı durum '

Görürsün de tomurcuğu kapkara

Yeşili görmezsin içinde onun.


ZİL ÇALIYOR ' KAPIYI AÇIN!

Bu, bahtsızlığımın ayıbı bana!

Eski bir şapkayla, palyaço malı,

Dolaşmak yabancı avlularında

Ve ölçmek yabancı pabuçlarını.

Ürkmüyorsunuzdur benden inşallah '

Bu ne denli saçma bir figür böyle:

Bir elinde çiçek, birinde külah

Put gibi bekliyor merdivenlerde?

Seviyorum sizi! Ben ' buyum işte!

Bana sahip çıkan olursa eğer,

Hemen duyuracağım

Hem de sevinçle:

Dışarıda vişne bir ruble eder.

Bir sabah molası, sonra bütün gün

Koştururken varoşlarda durmadan'

' Bu gençleri anlamak da ne münkün!

Diyecektir ev sahibi arkamdan.

Tatyana Aleksandrovna Bek 21 Nisan 1949'da Moskova'da doğdu. İlk şiirleri 1965'te yayımlandı. Bek, 1972 yılında Moskova Devlet Üniversitesi'nin Gazetecilik Bölümü'nü bitirdi ve iki yıl sonra edebiyat çevrelerinin karşısına ilk şiir kitabıyla çıktı. Edebiyat eleştirisi ve edebiyat bilimi, Bek'in yaşamında ve çalışmalarında önemli bir yer tutar. Şair, ayrıca, uzun yıllar A. M. Gorki Edebiyat Enstitüsü'nde düzenlenen şiir seminerlerini de yönetti ve önemli ödüller aldı. Tatyana Bek 7 Şubat 2005'te Moskova'da öldü.

Hiç yorum yok: