Potansiyelde Sızıntı
Bir gün ormandaki hayvanlar bir araya gelerek okul açmaya karar verirler Bir tavşan, bir kuş, bir sincap, bir balık ve yılanbalığı yönetim kurulunu oluşturur. Tavşan, müfredatta koşmanın bulunmasını istemektedir. Kuş, uçmanın dahil olmasını, balık, yüzmenin dahil olmasını ve sincap, ağaca tırmanmanın mutlaka zorunlu dersler arasında olması gerektiğini söylemektedir. Bütün bunları bir araya getirip, bir müfredat programı yaparlar ve bütün hayvanların bu dersleri görmesini isterler.
Tavşan, koşu dersinde A alıyor olmasına rağmen, ağaç tırmanmak onun için çok ciddi bir sorundur. Sürekli kafa üstü düşer. Bir süre sonra beyni hasar görür ve artık eskisi gibi koşamaz. Artık koşuda A almak yerine, C almaktadır. Ve tabii, ağaç tırmanmada her zaman zayıf almakta... Kuş, uçmada çok başarılıdır, ama sıra toprak kazmaya geldiği zaman, aynı performansı gösteremez. Sürekli gagasını ve kanatlarını kırar. Bir süre sonra, toprak kazma notu hâlâ F olmasına rağmen, uçma notu C’ye düşer. O da ağaca tırmanmakta çok zorlanmaktadır.
Sonuçta, sınıf birincisi olan hayvan her şeyi yarım yapabilen yılan balığı olur. Ancak eğitimciler çok mutludur çünkü herkes bütün dersleri görmektedir.
Ve buna “geniş tabanlı eğitim sistemi” dediler.
Buna gülüyoruz ama gerçek bu. Sen de bunu yaşadın. Biz aslında herkesi başka biri yapmaya çalışıyoruz. O yüzden de insanların kendi olma potansiyellerini yok ediyoruz.
Osho
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder