30 Mayıs 2012 Çarşamba

Liquid Visions - Morning Rain

Mosmor bir yağmurun içinde mosmor bir adam. Düşüyor ya da tırmanıyor şarkı sürdükçe ve damlaya dönüşmemek için haykırıyor tüm benliğiyle.

26 Mayıs 2012 Cumartesi

Üç Bölümlük Hayat

“Hayat üç bölümdür: Dünyayı değiştireceğini sandığın, değişmeyeceğini anladığın ve dünyanın seni değiştirdiğine emin olduğun..." Jean Paul Sartre

Robert Doisneau










































Los Colorados - Du Hast

Yok Edilen Benin Yerine

‎"Yaratmak için yok ettim kendimi. Çeşitli oyuncuların çeşitli oyunlarını sergiledikleri boş bir sahneyim ben.” Fernando Pessoa

24 Mayıs 2012 Perşembe

Hoparlörden Her Gün Yayınlanacak Belediye Anonsu

Bilen kişiyle dost ol, çünkü seni aydınlatır.
Bilmeyen kişiyle dost ol, çünkü sen onu aydınlatırsın.
Bilmediğini bilmeyenlerden hemen uzaklaş, onlar aptaldır, seni de aptallaştırır.

Konfüçyus

21 Mayıs 2012 Pazartesi

Luis Bunuel


Orada Bir Yerlerde


Sinemada Betimleme Sanatı


"İzleyiciye sunulan film çerçevesi içinde gerçekçiliği vermek için bir yönetmen, bu çerçeveyi çevreleyen boşlukta belli seviyede gerçekliğe aykırı davranışlara göz yummalıdır. Örneğin, ayakta durdukları farz edilen iki kişinin öpüşmesinin yakın çekimi ancak bu kişileri mutfak masası üzerinde diz çöktürerek sağlanabilir. Hatta masayı çerçeveye girsin diye 20 cm yukarıya bile kaldırabiliriz. Bir adamı masanın arkasında ayakta dururken göstermek mi istiyorsunuz? Adama yaklaştıkça masayı da yukarı kaldırmalısınız. Tabii masanın da görüntüde yer almasını istiyorsanız. Her neyse, çoğu yönetmen böyle şeyleri küçümsediği için, masayı da görüntüye almak amacıyla kamerayı çok uzağa yerleştirirler. Her şeyin perdeye, tıpkı sette göründüğü gibi yansıyacağını sanırlar. Çok gülünç! Görüntüleri perdeye yerleştirmek, hiçbir zaman olgulara bağlı bir tarzda ele alınmamalıdır. İstediğiniz her şeyi, gerek duyduğunuz görüntüyü almanızı sağlayacak sinema tekniğinin yerinde kullanımıyla elde edebilirsiniz. Kısa kesmeler yapmaya gerek kalmayacağı gibi, almak istediğiniz görüntü ile elde ettiğiniz görüntü arasında da uzlaşma sağlamaya gerek yoktur. Çoğu filmin yeterince kuvvetli olamamasının nedenlerinden biri, sinema endüstrisinde çalışan çok az kişinin, betimleme sanatı hakkında bilgi sahibi olmasıdır."(Alfred Hitchcock, Truffaut ile Söyleşiler'den)

20 Mayıs 2012 Pazar